vrijdag 8 februari 2008

De eerste dagen

Hallo allemaal,

Dit is het dan.. mijn eerste bericht uit het verre Malawi.
Ik heb geen zin om hier een volledig dagboek te schrijven, maar ik zal mijn eerste impressies toch een beetje met jullie delen.Ik kan met blijdschap melden dat tot nu toe alles goed verlopen is.De vlucht verliep vlot, en de aankomst was overweldigend! Het is hier ongelooflijk mooi. Fris groene landschappen, prachtig gekleurde flora en fauna (alles is nieuw. Om de vijf minuten doe je hier nieuwe ontdekkingen.), vriendelijke mensen, …
Maar alles heeft uiteraard een keerzijde. De armoede is hier nooit ver weg, en het is echt wel confronterend. Je bent en blijft hier tenslotte de rijke blanke. De voorbije dagen hebben we de hoofdstad Lilongwe 'geëxploreerd'. Samen met Patrick en Kondwani hebben we hier al vanalles gedaan en gezien. Echt teveel om op te sommen… maar het staat dus al vast dat ik jullie uren en uren zal kunnen plezieren met verhalen en foto’s.

We zijn nog maar een paar dagen ver, en ik weet amper wat ik hier allemaal moet schrijven. Ik zit propvol met allerlei impressies en emoties… te zot voor woorden.
En één ding staat vast: je moet dit meegemaakt hebben om te weten wat het is.Wanneer ik nog eens iets van mij kan laten horen weet ik niet. We gaan wellicht maandag proberen om richting Nyika te reizen, wat op 2 dagen zou moeten lukken. Volgens het departement van Wildlife zullen we daar echter zeer afgelegen zitten. Gsm-bereik zal er waarschijnlijk niet mogelijk zijn. En internet is nog een groter raadsel. Verwacht dus niet te snel nieuws van mij.

mijn gsm-nr: 05644731 of +2655644731

Groetjes!

Zwaar-onder-de-indruk-zijnde-Sander

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey white man,

Blij te horen dat het goed gaat met je ginderver!!! Heb je de mugjes al gehoord en de insectjes al voelen kruipen? Ik heb nogmaals ontdekt dat België klein is. Toen ik in de JNM-winkel je boek ging wisselen en het woord "Malawi" uitsprak, keken er 2 '+-vijftigers?' verbaasd naar mij. "Malawi?, onze zoon zit daar ook!" 'twaren de ouders van K.K. (Koen Kameleon)
Al uitgeregend? Hier is de lente echt begonnen, 's nachts koud en open sterrenhemel, overdag 12 graden en een lekker zonnetje.
Blijf ontdekken, genieten van je avontuur en laat iets weten wanneer mogelijk.

Groetjes van het Thuisfront

Anoniem zei

Sander...
Geniet van alles op je weg en volg jouw ongeduldige benen!Ik kan ook niet wachten te vertrekken!
Tot dan!
Darianne

Anoniem zei

Hey Sander,

Benieuwd naar je verhalen.. Ik zal je alvast proberen op te volgen..

Take care,

Dorien x